Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Què hi ha d’interessant aquest febrer?

Posted on 10/02/201403/11/2014 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Què hi ha d’interessant aquest febrer?

Aquest mes de febrer no destacarà molt en quant a efemèrides astronòmiques, essent el més destacable Júpiter i Mart, cada cop més petit el primer, cada dia més brillant el segon.

Durant aquest mes de febrer no tindrem no tindrem grans cometes, només ens queda les restes del C/2013 R1 (Lovejoy) (a magnitud 8.5-9) i el C/2012 X1 LINEAR, mantenint-se a magnitud 8.

No tindrem eclipsis, tot i que a l’abril n’hi haurà un de lluna que a penes es veurà…

No tindrem pluges d’estrelles; de fet el dia 8 va ser el màxim de les alpha-Centàurides, amb una THZ 6, pels habitants de l’hemisferi sud.

Si tindrem alguna conjunció interessant, com la de saturn i la lluna el dia 21, en que sortiran per l’est ben junts, a menys d’1º. Fins i tot els habitants de Nova Zelanda i Austràlia veuran com la lluna oculta el planeta dels anells.

2014-feb-lluna-saturn

 En quant als planetes individuals, així es podran veure:

  • Mercuri ha estat visible els primers dies de mes al vespre, però té la conjunció inferior el dia 15, fent que ja no sigui visible fins a finals de mes a l’alba.
  • Venus arribarà al màxim de magnitud -4.9 a mitjans de mes, fàcilment visible un parell d’hores abans de la sortida del sol. La part il·luminada passarà del 13% al 36%, però el seu diàmetre passarà de 51″ als 33″.
  • Mart surt sobre les 23:00, cap a les 21:30 a finals de mes. Passarà de magnitud +0.2 a -0.4 mentre passa prop d’Spica, la més brillant de Virgo (Verge), es quedarà sobre els 10″ durant aquest mes. Des d’aquí podríem veure el pol nord del planeta vermell, però està a l’estiu, pel que costarà més del compte..
  • Júpiter segueix regant les nits, cada cop més alt a la posta de sol a Geminis (els Bessons) amb magnitud -2.5 i amb un diàmetre d’uns 45″.
  • Saturn surt al voltant de les 2:00. Els seus anells formen un angle de 23º amb l’eclíptica, el màxim que poden estar inclinats, pel que poden ser molt espectaculars a través del telescopi.
  • Urà encara pot entreveure a finals

    del crepuscle de la tarda (

    skypub.com/urnep).

    Neptú està en conjunció amb el sol el dia 23, pel que no és possible d’observar.

2014-feb

I la resta d’efemèrides, cortesia de cloudynights.com:

  • 1 Mercuri a 4 graus al sud de la Lluna a les 8:00 , Neptú a 5 graus al sud de la Lluna a les 15:00
  • 3 Mercuri al periheli; Urà a 3 graus al sud de la Lluna a les 23:50
  • 6 Trànsit de l’ombra d’Europa, segueix a l’ombra de Callisto ) comença a les 11:23 , Lluna Plena es produeix a les 20:22
  • 7 La X llunar està previst que tingui lloc a les 07:32
  • 11 Júpiter a 5 graus al nord de la Lluna a les 7:00
  • 12 La Lluna està en apogeu, 29 minuts d’arc a una distància de 406.231 quilòmetres , a les 6:00
  • 14 Lluna Plena (conegut com la fam, la neu o tempesta Lluna ) es produeix a les 23:53
  • 15 Venus està en la seva major extensió il·luminada a les 10:00 ; Mercuri està en conjunció inferior a les 21:00
  • 19 La Lluna a 1,6 graus al nord de l’estrella Spica de primera magnitud ( Alpha Virginis ) a les 16:00
  • 20 Mart es troba a 3 graus al nord de la Lluna a les 01:00
  • 21 Saturn a 0,3 graus al nord de la Lluna , amb una ocultació visible des de Nova Zelanda , la major part d’Austràlia i Madagascar , a les 23:00
  • 22 L’asteroide 2Pallas ( magnitud 7,0 ) està en oposició a les 10:00,  quart minvant de la Lluna es produeix a les 18:15
  • 23 La Creu Curtiss , un efecte d’il · luminació en forma de X situat entre els cràters Parry i Gambart , està previst que tingui lloc a les 08:47 , Neptú està en conjunció amb el Sol a les 19:00
  • 26 Venus a 0,4 graus al nord de la Lluna , amb una ocultació visible des del sud-est d’Àsia , Índia i Àfrica central i occidental , a les 6:00
  • 27 La Lluna està al perigeu, 33 minuts d’arc a una distància de 360.440 quilòmetres, a les 21:00 , Mercuri a 3 graus al sud de la Lluna a les 22:00.
Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Efemèrides Tags:efemèrides

Navegació d'entrades

Previous Post: Galàxia NGC 2903
Next Post: Què hi ha d’interessant aquest març?

Related Posts

Què hi ha d’interessant aquest novembre? Efemèrides
Què hi ha d’interessant aquest novembre? Efemèrides
Què hi ha d’interessant aquest gener? I el 2016? Efemèrides
Què hi ha d’interessant aquest maig? Meteors! Efemèrides
Què hi ha d’interessant aquest novembre? Meteors! Efemèrides
Què hi ha d’interessant aquest juliol? Efemèrides

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2023 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/astroemp/public_html/wp-includes/functions.php on line 5349