Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Dos Iridiums en un

Posted on 30/01/2013 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Dos Iridiums en un

Encara no 24 hores després de l’exitós trànsit de la ISS per la lluna, em va sorprendre una alarma al mòbil: dos satèl·lits Iridim es podrien veure a la mateixa zona del cel a un interval de només mitja hora. Massa temptador com per a deixar-ho escapar!

Utilitzo la app per a Android SatTrack, que et permet configurar tot tipus d’alarmes segons es pugui veure la ISS o els coneguts Iridium. En avisar-me del primer (ho tinc configurat per avisar-me mitja hora abans) vaig veure que es tractava de l’Iridium 55 i que brillaria a una magnitud de -2.5 a les 19:34h. Al moment també vaig veure que a les 19:52 seria l’Iridium 96 el que es veuria just al costat amb magnitud -3.4, els dos cap al sud i gairebé al mateix lloc.

Vaig posar la càmera sobre el trípode amb la Canon EOS 60D apuntant cap a un més o menys es podrien veure els dos. Per el mateix lloc al cel hi havia Orió, pel que vaig enquadrar justament per a que hi sortissin els tres, Orió i els dos satèl·lits. A partir de 82 exposicions de 15 segons, suumades amb Startrails, aquest va ser el resultat:

Dos iridiums seguits 29/01/2013 - Palafrugell. Canon IS 18-200 @18 f/3.5. Canon EOS 60D 400ISO. 80 x 15s. Sumat amb Startrails i retocs amb Photoshop CS6. A la dreta, Iridium 55 (19:34h, magnitud -2.5), i a la seva esquerra, Iridium 96 (19:52h, mag -3.4).

Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Astrofotografia Tags:Canon EOS 60D, Iridium

Navegació d'entrades

Previous Post: Èxit del trànsit de la ISS per la lluna
Next Post: Què hi ha d’interessant aquest febrer?

Related Posts

Premi a la fotografia del filament solar Astrofotografia
Minilluna plena Astrofotografia
Imatge de M42, la nebulosa d’Orió Astrofotografia
Trànsit de la ISS per la lluna i el cometa! Astrofotografia
Whirlpool galaxy, M 51 Astrofotografia
Conjunció venus – lluna – júpiter Astrofotografia

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2025 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark