Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Pluja d’estrelles Leònides

Posted on 15/11/201015/11/2010 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Pluja d’estrelles Leònides

Radiant leonides 2010Les Leònides són una pluja de meteors que es produeix cada any gràcies a que el nostre planeta creua una zona de l’espai per on passa el cometa 55P/Temple-Tuttle. L’últim pas va ser el 1998, pruoduint una tempesta el nobembre del 1999. De totes maneres, l’activitat d’aquesta pluja d’estrelles és molt variant any rera any.

Entre el 10 i el 21 de novembre es produeix aquesta pluja aconseguint el seu màxim el dia 17 del mes. Tot i que l’activitat prevista és de 10-15 meteors/hora en el màxim, treballs del teòric Mikhail Maslov preveuen taxes de 20 meteors hora (el que es coneix com THZ, taxa  horària zenital) el dia 17 a les 15:00 TU (les 16:00 hora local), fent que les millors zones per observar-ho sigui tota la zona del Pacífic.

La lluna creixent no s’amagarà fins les 2-3h aprox., fent que les hores ideals per a observar sigui des de les 3:00 fins l’alba, a mesura que el radiant (el lloc d’on sembla que vinguin els meteors) vagi guanyant alçada.

Així doncs, queda abrigar-se i estar atent, sobretot les nits del 16-17 i del 17-18. No cal cap material d’observació, simplement poseu-vos còmodes i intentar vigilar tot el cel, la propera leònida pot aparèixer en qualsevol lloc!

Font: IMO.

Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Notícies

Navegació d'entrades

Previous Post: Galàxia de perfil NGC 891
Next Post: Nebulosa California NGC 1499

Related Posts

Pluja d’estrelles oriònides Notícies
Nou trànsit de la ISS pel sol Notícies
Efemèrides gener 2010 Notícies
Efemèrides 2017: pluges d’estrelles (2 de 3) Notícies
Proper trànsit de la ISS pel sol Notícies
Astroempordà finalista als Premis Blocs de Catalunya! General

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2023 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/astroemp/public_html/wp-includes/functions.php on line 5349