ASTROVINS: 3 nits d’Urpina

Avui us porto una nova entrega dels astrovins, en aquesta ocasió es tracta de 3 nits d’Urpina, de la D.O. Pla de Bages. Es tracta d’un vi de raïm 100% Merlot i a un preu molt atractiu, 7,19€ l’ampolla. I què tal surt? Doncs molt bé! A mi personalment m’ha agradat molt, i a més amb un procés d’elaboració interessant. Anem pas a pas.

20161014_213301

Les dades

  • Nom: 3 Nits d’Urpina
  • Tipus: Negre
  • D.O.: Pla de Bages
  • Anyada: 2012
  • Bodega: Fundació Ampans
  • Raïm: 100% Merlot
  • Quantitat: 75cl
  • Graduació: 14,5º
  • Preu ampolla: 7,19€/ampolla (Vins i licors Grau)

20161014_213313

Nota de cata

Segons la web especialista http://www.silvarita.com/

Color vermell picota, amb reflexes grana i vermellosos molt vius.

En nas, domini dels aromes de fruita fresca, destacant les móres i cassis sobre un fons de confitura, cacau i matisos minerals. En evolució les notes balsàmiques apareixen donant frescor al conjunt.

En boca és un vi potent i llarg, on el gran volum dóna elegància als tanins madurs i persisteixen les notes de confitures, fulla de tabac i cacau.

Puntuació: 80/100 (4 sobre 5)

Nota personal

Com us deia a la intro, a mi em va agradar. Un vi llarg, omple la boca des del primer moment. Potser més per l’hivern en ser un vi amb caràcter, però jo el trobo un bon acompanyant per qualsevol menjar: pa amb tomata, carns, truites…

En nas no carrega gens, més aviat subtil. Heu de tenir en compte que és del 2012, un criança llarg.

El color denota aquesta criança, un color tirant una mica a marró, amb una llàgrima llarga. Un vi complet! (perdoneu que hagi fet la meva nota de cata al revés de l’habitual, però carai em va agradar! 😀 )

20161014_213320

Parlant d’astronomia…

És evident la seva relació! 3 nits, i 3 llunes a l’etiqueta, que no són consecutives. Una lluna plena, i dues llunes minvants a l’esquerre (recorda que la lluna és mentidera, si té forma de C és decreixent o minvant, si té forma de D és creixent). Si la primera és la plena, a la segona li calen uns 16-17 dies, i encara una setmana més per la tercera.

Un detall important està relacionat amb el celler que ens porta aquest vi, la Fundació Ampans (https://www.ampans.cat/) que treballa amb persones amb discapacitat intel·lectual, i gràcies a l’elaboració d’aquest vi de del U d’Urpina (Cabernet Sauvignon 2010) poden donar una oportunitat a aquest col·lectiu. De fet Urpina és el nom de la finca on treballen, a Sant Salvador de Guardiola (Bages).

Per acabar, una nota que apareix a l’etiqueta acompanyant el nom del vi:

3 nits d’Urpina i cinquanta desitjos 🙂

20161014_213247

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.