Home / Astrofotografia / Grup de galàxies a Leo

Grup de galàxies a Leo

La constel·lació del Lleó (Leo en llatí) està repleta de galàxies. Podríem dir que s’agrupen en dos grans grups, sota la base del cos del lleó. Un més proper a la cua i dominat per les galàxies M65, M66 i NGC 3628, conegut com el Triplet de leo; l’altra està més centrat a la base del cos del Lleó, i està regentat pel duet de galàxies M 95 i M 96, de magnitud 9,8 i 9,3 respectivament.

[Not a valid template]

Amb la configuració que tinc a l’observatori, el telescopi Takahashi FSQ i la càmera Orion Starshoot Pro V1, obtinc un camp visual d’uns tres graus de diagonal (com posar 6 llunes plenes seguides), ideal perquè hi càpiguen no  només aquestes dues galàxies, sinó fàcilment 3 més: M 105 (la més arrodonida de les tres de la part superior esquerre de la imatge, magnitud 9,3), NGC 3371 (mag. 9,9) i NGC 3389 (mag. 11,8).

Constel·lació del Lleó
Constel·lació del Lleó

Més a l’esquerre al cel, és a dir, més a l’est encara n’hi ha més, formant els cúmuls de galàxies de Coma Berenices i de Virgo, la verge. Seran propers objectius a fotografiar!

Etiquetat:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *