Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Atents a la conjunció venus-júpiter!!

Posted on 02/07/201502/07/2015 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Atents a la conjunció venus-júpiter!!

Us ho avançàvem via xarxes socials i el les efemèrides, ha sortit a la premsa i se n’ha parlat a programes del temps: aquests dies júpiter i venus estan molt molt a prop al cel! De fet la cojunció va ser fa dos dies (el 30 de juny) però encara els teniu a prop al cel.

Conjunció Lluna - Júpiter - Venus 27/06/2015 - Palamós. Canon IS 18-200 @32 f/4. Canon EOS 60D 1600ASA. 5s. Adobe Photoshop CS6.
El dia 27 amb la lluna per la mateixa zona, molt fotogènic.

Conjunció Júpiter - Venus 29/06/2015 - Palafrugell. Helios 44-4 58mm f/2. Canon EOS 60D 800ASA. 1/4s. Adobe Photoshop CS6.
El dia 29 ja estaven a punt de tocar-se!

Si teniu la oportunitat, agafeu els prismàtics i enfoqueu al més brillant, venus, que aquests dies està a magnitud -4,16 (això és molt brillant!!), podreu apreciar-ne la fase, similar a una lluna en miniatura, o com diu ma mare “com un tall de síndria”. Júpiter està allunyant-se de nosaltres, pel que cada cop és més petit i costarà més de veure.

Per cert, aquests dies ja tenim la via làctea en una posició immillorable! Mireu cap a l’est, en un lloc ben fosc (com la plaja de Castell de Palamós, per exemple), i gaudireu d’un espectacle d’estrelles!

La via làctea pre-estiu 19/06/2015 - Palamós. Samyang 14 f/4. Canon EOS 60D 3200ASA. 15x5s. DeepSkyStacker, Adobe Photoshop CS6.
Sumant 15 imatges de 5 segons es pot obtenir molt de detall

Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Astrofotografia Tags:conjunció, gran camp, observació, planetes

Navegació d'entrades

Previous Post: Estiu amb sopars sota les estrelles!
Next Post: Què hi ha d’interessant aquest juliol?

Related Posts

La lluna plena més petita de l’any Astrofotografia
M 52 i NGC 7635 Nebulosa de la bombolla Astrofotografia
Venus ultrafí fotografiat de dia Astrofotografia
Cap de setmana de planetes Astrofotografia
ASTROFOTO: venus, ja era hora! Astrofotografia
Venus i la lluna per fi! Astrofotografia

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2025 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark