Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Hem vist saturn aparèixer per darrera la lluna!

Posted on 26/10/201429/10/2014 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Hem vist saturn aparèixer per darrera la lluna!

Doncs sí, ho hem aconseguit. Ahir la lluna va ocultar saturn al cap vespre, entre les 18:30 i les 19:15. De fet a primera hora la lluna tapava el planeta dels anells, però amb molta llum de dia (i el sol encara sobre l’horitzó) i alguns núvols no va ser possible veure res. A les 19:05 vaig aconseguir trobar la lluna, i va ser a les 19:15 quan saturn pa reaparèixer tímida però ràpidament. De fet en un minut va va sortir del tot!

La lluna està creixent aquests dies, ahir només es podia veure brillar el 4%, i en el moment de la reaparició només estava a 6º per sobre l’horitzó.

Amb tot això i com que el cel encara no estava negre, les fotos han costat més del compte, i he hagut de tirar a 1/30 i 400ASA amb la Canon EOS 60D. Això sí, per no perdre detall, el Celestron C14 de 35comØ i gairebé 4m de distància focal!

10748827_10205054710027837_1999655129_n

Ara toca processar les fotos, de moment us mostro una de les que ha quedat millor, i durant la tarda la resta, amb alguna sorpreseta en forma de vídeo. Espero que us agradi!!

Saturn apareixent darrera la lluna 25/10/2014 - Observatori Can Duran, Palamós. Celestron C14 f/10. Canon EOS 60D 400ASA. 1/30s. Adobe photoshop CS6.

Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Astrofotografia Tags:Can Duran, Canon EOS 60D, Celestron C14, lluna, saturn

Navegació d'entrades

Previous Post: Ocultació de saturn per la lluna
Next Post: Què hi ha d’interessant aquest novembre?

Related Posts

Trànsit de la ISS des de França Astrofotografia
Cometes a l’alba: ISON i Lovejoy Astrofotografia
Pluja d’estrelles no, plugim sí Astrofotografia
Panoràmica planetària Astrofotografia
Sobrevol de l’asteroide Eros Astrofotografia
Júpiter en oposició Astrofotografia

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2025 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark