Començant l’estiu el millor és sortir i aprofitar la fresca! I Així ho vam fer ahir a l’escola CEIP Les Falgueras de Celrà, on gairebé 150 persones van gaudir d’una observació astronòmica realment espectacular. El company Ferran Ginebrosa ho defineix perfectament a través de Facebook:

Ayer noche, después de bastante tiempo sin ejercer, estuve en Celrà, Girona, ayudando a un amigo, Francesc Pruneda, en una observación pública.
Fue GENIAL, había unas 140 personas, y fue una GOZADA ver y oír a tantos niños, y no tan niños, como FLIPABAN con Saturno. Aunque la noche no acompañó demasiado, había nubes finas y hacía algo de viento, pero fue GENIAL.
Volví a experimentar lo que pesa un niño cuando no llega al ocular y tienes que levantarlo a pulso (parecen de cemento), el gusto que da que te den con una linterna de 20 leds en todo el careto cuando hace media hora que estás adaptando la vista a la oscuridad, esas cosas, pero sin duda, la cara de sorpresa, de alegría, la curiosidad infantil, eso no tiene precio.
Fueron 200 km (entre ida y vuelta), pero valió la pena,, y Pau,, diciendo con orgullo cuando le preguntaban a que colegio iba, que el no era de allí, que había venido con su padre que era el del telescopio.

20140620_celra_falgueras (5)

No tinc gaires més coses a dir! Agraïr a l’Escola Les Falgueras i a través de la Eva Albert la oportunitat de tornar a gaudir d’aquest tipus d’activitats. Anima a seguir divulgant l’astronomia!

Per acabar gràcies a Luis Contreras Benito, Manel ContrerasDasha Bannikova, Pau i Ferran Ginebrosa per la vostra ajuda i paciència!!

Teniu la resta de les fotos al facebook: https://www.facebook.com/astroemporda.

I si en teniu de vostres no dubteu en enviar-les, les penjarem de seguida!

Preparant l'observació al CEIP Les Falgueras de Celrà 20/06/2014 - Celrà. Preparant l'observació al CEIP Les Falgueras de Celrà. Foto: Dasha Bannikova