Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Sessió astrofotogràfica 3/06/08

Posted on 04/06/200804/11/2012 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Sessió astrofotogràfica 3/06/08

Després de molta “sequera” fotogràfica justament per les intenses pluges de les últimes setmanes, per fi he pogut estar una estona a l’observatori i amb resultats! Les dues últimes nits havia intentat sense èxit fer “alguna cosa”: primer el diumenge (01/06) vaig comprobar que la càmera de seguiment, la SPC900 modificada no funcionava, no donava cap senyal, la Canon EOS 350D s’apagava quan volia i la muntura no feia seguiment…

El dilluns (02/06) la Canon ja funcionava, el seguiment era correcte, però es va tapar quan volia probar la Orion Starshoot II per a seguiment. En els dos dies, també volia probar el filtre IDAS LPS anticontaminació lumínica, que tenia de feia setmanes i encara no havia estat usat ni una sola vegada.

Finalment avui sembla que si. Després de fer els flats a la tarda amb el newton GSO 200 f/4, aquesta nit he hagut d’anar esquivant els núvols que hi havia, apuntant a un lloc o a un altra… Primer, i després de calibrar els encoders, M57, la nebulosa planetària de l’anell a Lyra. Amb el filtre ressalta molt més, és genial aquest filtre, els colors de l’anell brillen en el fons d’estrelles. Curiós que sense seguiment la G11 m’aguantava 2 minuts tranquilament. He aprofitat per probar la Orion Starshoot II per a seguiment en el APO de 90mmØ. És senzill, molt intuïtiu i el millor, funciona! He fet 10 fotos de 150 segons a 800 ASA.

Després he anat cap Escorpí que es veia bastant bé (me queda sobre el mar) i a la seva estrella principal, Antares. De fet no he tardat en anar a M4, el cúmul que té al costat i que només havia fotografiat una vegada i encara malament! També amb 150 segons es veia majestuós, m’ha impressionat molt i li he fet 10 fotos més.

Finalment el Cigne ja es veia bastant bé i havia pensat en la nebulosa Nortamèrica (NGC7000), però he recordat que per aquelles contrades hi ha la nebulosa Crescent (NGC6888), i fent cas als encoders efectivament, allà estava, tot i que he hagut d’allargar molt les exposicions, fins als 240 segons per veure bé que hi era. Potser hauria d’haver tirat fins a 10 minuts (600 s) però la mandra ja afecta i els núvols són insistents.

De moment us deixo les preses en brut, això requereix temps!

M 57 - nebulosa de l'anell 03/06/2008 - Observatori Can Duran, Palamós. GSO 200mm f/4 + Baader MPCC coma corrector + Filtre IDAS LPS. Losmandy G11 autoguiada. Canon EOS 350D a 800ISO 6 x 150" = 15 minuts. DSLR focus, DSS, Pixinsight STD
M 57 Nebulosa de l’anell
M 4 i antares 3/06/2006 - Casavells (Girona). Vixen R200SS + Vixen Coma corrector Muntura Losmandy G11. Canon EOS 300 D a 400 ISO. 10 x 1 ' = 10 minuts. Pleiades PixInsight LE.
M 4
Venus i mercuri 30/03/2010 - Observatori Can Duran, Palamós. Canon IS 18-200 a 90 f/13 sobre trípode. Canon EOS 400D a 200ISO. 1 x 4 s. Adobe Phosothop CS2
NGC 6888 Crescent nebula
Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Astrofotografia Tags:canon EOS 350D, GSO 200 f/4, observació, Orion Starshoot II

Navegació d'entrades

Previous Post: Foto d'un halo solar
Next Post: Imatges processades: M57, M4 i NGC6888

Related Posts

Trànsit de la ISS pel sol aquest cap de setmana festiu Astrofotografia
Observació des de Castell (Palamós) Astrofotografia
Astrofoto: Nebulosa del casc de Thor Astrofotografia
Les estrelles es mouen? Si! Astrofotografia
Primera imatge cometa C/2013 US10 Catalina Astrofotografia
Astrofotografia: Mart torna a estar aquí Astrofotografia

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2025 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark