Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

La nebulosa trífida M20 i M21

Posted on 22/08/201522/08/2015 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a La nebulosa trífida M20 i M21

Com ja us he comentat en entrades anteriors, i com és evident, a l’estiu gaudir del cel nocturn és especialment agradable, i si a sobre afegim que hi ha un munt d’objectes celestes interessants, encara més!

Tota la zona de sagitari i escorpí, que coincideix amb el centre de la via làctea està plena de cúmuls i nebuloses. L’únic inconvenient és que des de les nostres latituds sempre ens queda bastant baix a l’horitzó, i qualsevol obstacle com arbres o edificis ens faran la punyeta fàcilment. Això m’ho vaig trobar també en fotografiar plutó, però una poda d’emergència va fer el fet 😀 .

sud-estiu

Gràcies a la neteja, vaig poder acumular algunes imatges de la zona que us esmentava, i avui us porto el primer resultat. Es tracta d’una nebulosa molt coneguda, la trífida, també coneguda com M20. Sota d’ella, el cúmul M21 també entra dins el camp visual.

Aquesta nebulosa ja la vaig fotografiar el 2009 (Noves imatges: la trífida, el vel i la conjunció júpiter-neptú) però he volgut tornar-hi per a millorar la foto, i crec que ho he aconseguit!!

Nebulosa M20 i cúmul M21 04/08/2015 - Observatori Can Duran, Palamós. Takahashi FSQ + Filtre IDAS LPS. Muntura EQ6 Pro. Autoguiat amb refractor Lunatico EZG 60 + barlow Meade 2x amb Orion Starshoot II. QHY8L. 13 x 300 " = 65 minuts. Maxim DL 5 Pro (captura, guiat), DeepSkyStacker (apilat), Pleiades Pixinsight STD (processat).

El resultat és la mitjana de 13 captures de 300 segons amb l’equip habitual: Takahashi FSQ 106 + QHY8L, amb el filtre IDAS LPS; apilada amb DeepSkyStacker i processada amb Pixinsight STD.

Què us sembla?

Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Astrofotografia Tags:Can Duran, cel profund, DSS, nebulosa, pixinsight, QHY8L, Takahashi FSQ

Navegació d'entrades

Previous Post: Perseides 2015: la crònica
Next Post: La lluna plena del perigeu 2015

Related Posts

Primera llum CCD Orion Starshoot II Astrofotografia
El sol està en actiu Astrofotografia
La lluna més petita de l’any Astrofotografia
Astrofoto: la nebulosa roseta Astrofotografia
Nebulosa de la medusa Astrofotografia
Dues oblidades: l’esquimal i la perxa Astrofotografia

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2023 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/astroemp/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373