Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Properes setmanes plenes de planetes!

Posted on 20/02/201222/02/2012 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Properes setmanes plenes de planetes!

Les properes setmanes, tot el mes de març i les properes s’esperen realment molt interessants per a la observació de planetes. Mercuri, Venus, Júpiter, Mart i Saturn estaran plenament disponibles tant a ull nu com amb senzills telescopis. I no només la seva observació individual, sinó que es produiran tota una sèrie de trobades dignes d’admirar.

  Júpiter i venus apropant-se 12/02/2012 - Observatori Can Duran, Palamós. Canon IS 18-200 @18 f/3.5. Canon EOS 400D a 800ASA. 25s d'exposició. Photoshop CS4.
Júpiter a dalt i Venus a baix, cada dia més a prop

Mercuri. Ja es comença a veure poc després de la posta de sol, però el dia 4 de març estarà a la seva millor posició de l’any per a poder ser observat. Serà la seva màxima elongació est, per tant caldrà buscar-lo a 18º a l’est del sol quan aquest s’hagi post, però en només 5 dies guanyarà una magnitud, cosa que el farà més difícil de veure.

Venus. Actualment molt brillant al cel oest després de la posta de sol, ara a magnitud -4, estarà a la màxima elongació est el dia 27 de març. A més estarà tan sols a 1º (l’amplada d’un dit) de júpiter el dia 13 de març, i creuarà el cúmul de les plèiades el 3 d’abril. Caldrà estar atents tot el mes a aquest acostament dels dos planetes més brillants del cel a primeres hores de la nit.

Mart. Cada cop millor visible com una estrella molt vermella a la constel·lació del lleó sortint sobre les 20:00 hora d’aquí. En oposició el 3 de març (serà el millor moment per observar-lo) arribarà a tenir una amplada de 13,9″. Tot i ser molt brillant, mart necessita bastants augments i un telescopi potent per a poder apreciar-ne detalls, i més en aquesta oposició, una de les que estarà més lluny dels últims anys, estant a 63 milions de km (el 2003 va estar a 55 milions de km)

 

Planetes al març 2012 (c) Sky & Telescope
Planetes al març 2012 (c) Sky & Telescope

 

Nota: Dusk: després de la posta de sol

Júpiter. Cada cop més petit degut al seu progressiu allunyament de la terra (actualment fa uns 37″) i brilla a magnitud -2,3. Encara és un bon objectiu a observar als vespres (es pon sobre les 23:30h), i s’apropa a Venus a un ritme de 1º cada dia.

Saturn. El senyor dels anells brilla a magnitud 0,5 a la constel·lació de la Verge. Surt sobre les 23:30 hora d’aquí i enguany els seus anells presenten una inclinació d’uns 17º que els farà molt fàcilment visibles amb qualsevol telescopi. Actualment està a magnitud 1 però arribarà a 0,3. La seva oposició serà el 15 d’abril quan tindrà un diàmetre d’uns 44″.

Urà i Neptú estaran massa aprop del sol aquest mes per a poder ser observats.

Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
General Tags:conjunció, efemèrides, planetes

Navegació d'entrades

Previous Post: Sky-watcher ED 80 i el sol en H-alpha
Next Post: A punt per la visita de mart

Related Posts

Eclipsi penumbral de lluna divendres 18 d’octubre General
Camí a Astromartos 08 General
Observació AAAGi 04/04/08 General
Cosmos Capítol 2: Evolució mol·lècula a mol·lècula General
Proper trànsit de la ISS per la lluna General
Remodelació de l’observatori General

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2025 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark