Skip to content
  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram

Astronomia des de l'Empordà

Astronomia, fotografia i astrofotografia des de casa

  • Astrofotografia
  • Activitats i premsa
  • Info
  • Enllaços
  • La classe
  • Material
  • Contactar
  • A Instagram
  • Toggle search form

Sky-watcher ED 80 i el sol en H-alpha

Posted on 12/02/2012 By Francesc Pruneda No hi ha comentaris a Sky-watcher ED 80 i el sol en H-alpha

La marca xinesa Sky-watcher va treure ja fa uns anys un petit telescopi anomenat ED-80. Va suposar una petita revolució, i ara ha caigut a les meves mans. Es tracta d’un refractor de 80 mm de diàmetre i 600 mm de distància focal (relació focal f/7,5) amb un objectiu doblet apocromàtic.

Sky watcher 80ED Telescopi Sky watcher 80ED. Doblet apocromàtic de 80mm de diàmetre i 600 mm de focal f/7.5. A la imatge amb la muntura LCD75 i filtre H-alpha Lunt

L’adquisició d’aquest tub, a part de tenir un telescopi altament transportable, és la realització de fotografies del sol en H-alpha (més info), ja que emb l’altra refractor que tinc no aconseguia enfocar correctament. I la primera prova ha estat genial! Per fi he aconseguit enfocar amb la réflex Canon EOS 400D. Però és amb les CCD de xip petit on el resultat és més brillant. Centrat a la taca 1416, amb la DMK 21AU04.AS, la imatge no és molt gran, però si plena de detalls.

Taca 1416 en h-alpha 12/02/2012 - Observatori Can Duran, Palamós. Sky watcher 80ED. Filtre H-alpha Lunt B500. DMK 21AU04.AS. Promig de 900 imatges. Registax 5 (apilat i capes), Photoshop CS4 (processat).

Amb vistes al trànsit de venus del 6 de juny, és un bon equip per estar preparat. Ara caldrà estar atent a l’activitat solar.

 

Print Friendly, PDF & EmailVersió per imprimir
Astrofotografia Tags:DMK 21AF04, Lunt B600 h-alpha, sol

Navegació d'entrades

Previous Post: Sobrevol de l’asteroide Eros
Next Post: Properes setmanes plenes de planetes!

Related Posts

Ja arriben les Gemínides Astrofotografia
La nebulosa de l’anell M57 Astrofotografia
Cometa C/2014 E2 Jaques Astrofotografia
Bones gemínides! Astrofotografia
Rebuscant astrofotos: cel profund Astrofotografia
Grup de galàxies a Leo Astrofotografia

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Cerca



Tuits de @astroemporda

STAR OF EUROPE ASTROPHOTOGRAPHY AWARDS 2015





IBSN: Internet Blog Serial Number 00-23-06-1980



Drets reservats


Creative Commons License
Aquesta web està sota llicència de Creative Commons.

Copyright © 2025 Astronomia des de l'Empordà.

Powered by PressBook Masonry Dark